მასწავლებლობის მაძიებლობის საპილოტე პროექტი საქართველოსგანათლების სისტემაში მიმდინარე მნიშვნელოვანი ინიციატივაა, რომელსაცმასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ცენტრი ახორციელებს.
მენტორებისა და მაძიებლების შერჩევის კრიტერიუმები
მაძიებლობის საპილოტე პროგრამაში მონაწილეთა მსურველების შეირჩა: თბილისის ილია ჭავჭავაძის, გორის, თელავის იაკობ გოგებაშვილის, ქუთაისის აკაკი წერეთლის და ბათუმის შოთა რუსთაველის სახელობის სახელმწიფო უნივერსიტეტის კურსდამთავრებულთა შორის.
მაძიებლების პირველადი შერჩევა მოხდა მასწავლებლობის მაძიებლობის შემუშავებული სპეციალური ანკეტის საფუძველზე, რომელშიც მოცემული იყო კითხვები მაძიებლობის კანდიდატის პროექტში მონაწილეობის მოტივაციისა და ზოგადი კომპეტენციების შესახებ. ანკეტირების ანალიზის საფუძველზე შეირჩა 80-მდე მაძიებლობის მსურველი.
ბ) საგნის ცოდნა
გ) გამართულად მეტყველების უნარი
დ) აზრის წერილობით გადმოცემის უნარი
ე) ინფორმაციულობა განათლების სფეროში მიმდინარე სიახლეების შესახებ
ვ) სწავლისა და განვითარების თეორიების ცოდნა
მონაცემთა საბოლოო შეჯამების შედეგად შეირჩა 53 მაძიებელი. მოგვიანებით, პროგრამის ამოქმედებიდან მათი რაოდენობა შემცირდა 49-მდე.
- მასწავლებლის პროფესიული სტანდარტი
- მასწავლებლის ეთიკის კოდექსი
- საგნობრივი სტანდარტები
- მასწავლებლის მომზადებისა და პროფესიული განვითარების კონცეფცია
- კანონი განათლების შესახებ
მენტორის ძირითადი ფუნქცია-მოვალეობები
მენტორი რამდენიმე მნიშვნელოვან ფუნქციას ასრულებს, ესენია:
1. მაძიებლის ინდივიდუალური საჭიროებების შესწავლა
2. მაძიებლობის პერიოდისათვის პროგრამისა და სამოქმედო გეგმის შემუშავება/ გაწერა
3. მაძიებელთან / მაძიებლებთან კონკრეტული ღონისძიებების ჩატარება (მაგ: კონსულტაციები, წაკითხული ლიტერატურის განხილვა, გაკვეთილზე დასწრება და სხვა)
4. მაძიებლის საქმიანობის შეფასება, რომელიც ორ კომპონენტს მოიცავს:
ა. მიმდინარე შეფასება
ბ. შემაჯამებელი შეფასება
5. მენტორის პორტფოლიოს წარმოება
6. მენტორის ანგარიშის დაწერა და მიწოდება ხემშეკრულებით გათვალისწინებული პირისათვის განსაზღვრულ ვადებში.
საპილოტე პროექტში მონაწილე მაძიებლებისთვის მენტორებმა შეიმუშავეს მაძიებლობის ინდივიდუალური პროგრამები, რომლის მიხედვითაც მიმდინარეობს მაძიებლების მომზადება.
- შეიძენს პროფესიულ გამოცდილებას;
- გამოიმუშავებს საკუთარი საქმიანობის კრიტიკულად გააზრების უნარს;
- დაძლევს მოსწავლეებთან და მშობლებთან ურთიერთობის ბარიერებს.
ეფექტური მენტორი ხელს შეუწყობს მაძიებელს
- განივითაროს პედაგოგიური უნარები;
- განიმტკიცოს მასწავლებლის პროფესიისადმი პოზიტიური დამოკიდებულება;
- აიმაღლოს მოტივაცია;
- გაიუმჯობესოს კოლეგებთან თანამშრომლობის კულტურა.
Комментариев нет:
Отправить комментарий